8 Ekim 2013 Salı

Oje Dosyası : Sezon Trendleri - Efsane Ojeler - "Must Have"ler




 

Chanel 2013 Fall Make Up Collection - Superstition
 

Ojeyi makyajdan mı sayalım, aksesuardan mı tartışması var. Bir duruş, bir tavır meselesi oldu… Herşey Chanel’in başının altından çıktı. Dior'da boş durmadı...
 

Yıl 1997, trendleri çok yakından takip eden bir arkadaşım vardı, ilk defa onun elinde görmüştüm Chanel no.18, Rouge Noir… Her şey böyle başladı işte… Arkadaşıma şaşkınlıktan ne diyeceğimi bilememiştim. O zamana dek beyaz, french ve kırmızı dışında renk zaten yoktu, olsa bile sürmek cesaret isterdi, imaj olarak “tehlikeli” sularda yüzmek gibiydi… Ama Chanel ne zaman no.18 i çıkardı -yani tüm koyu renk ojelerin atasını- o zaman tüm oyun değişti.

 

16 yıl sonra gelinen noktada ortalıkta renkten geçilmiyor. Fakat yine de ojenin güzellik klasmanında kendine bu kadar yer edinmesi son 5 yıllık bir olay. O da yine Chanel’in meşhur çamur rengi ojesi no. 505 Particuliere ile başladı. Ah bu Chanel… No.505’in yanlışlıkla üretilen bir renk olduğunu biliyor muydunuz? Bazı yanlışlıklar bir sektöre çağ atlatabiliyor…

Evet biz gelelim oje dosyamıza. Sezon Trendleri, Efsane Renkler, Must Have Ojeler…

2013 KIŞ OJE TRENDLERİ

Trendleri devler belirliyor, biliyoruz. Ama ben genelde sonbahar başında çıkan “ara sezon” a pek hürmet etmem nedense. Kalıcı ve efsane renkler çoğunlukla ana sezonlarda çıkar. Mesela şu anda metalik dokuların ön planda olduğu renkler lanse edildi ama ben ısrarla Yılbaşı sezonunu bekliyorum. Tüm yılın en görkemli, en hit ürünlerinin çıkacağı, tam bir kutlama havasında pırıl, pırıl, ışıl ışıl ürünler… Kış sezonundan nefis bir kırmızı oje almazsanız yazık olur.





Diorific 2013 Holiday Make Up Collection

Diorific 2013 Holiday Make UP Collection - Marilyn



Geçen sene Dior un yılbaşı makyaj koleksiyonu gerçek anlamda bir kutlama idi. Altın renkli ambalajları ve lüks ötesi tasarımları ile Diorific serisi makyajı tam bir yılbaşı hediyesi oldu biz kadınlara. Dior bu seriyi son yıllarda ne üretiyordu, ne de ön plana çıkarıyordu. Çünkü günlük kullanım için her şeyi fazla şıktı; renkleri, ambalajları, fiyatları…Size şöyle söyleyeyim, 2li far ve 2li rujdan oluşan “Dior Grand Bal 001” i gördüm, aşık oldum, aldım ve 3-4 gün kullanmaya kıyamadan başucumda tutup, yatıp kalkıp seyrettim. Yanında da aynı serinin çıldırtan kırmızı ojesi Marilyn vardı….Evet çok sağlıklı bir psikoloji değil belki ama bence yüzyılın önemli sanat eserlerinden birine bakıyordum o anda …

Neyse gelelim sonbahar oje trendlerine, geçen yazımda metalik renkleri soğuk kış günlerinde içimizi ısıtacak kadar sıcak olmamakla eleştirmiştim, bugünde sürülmesi zor diye eleştireceğim. Birde tuhaf bir şekilde matlaşıyorlar sürüldükten sonra. Bu görüntüden hoşlananlar olabilir ama ben tercih etmiyorum. Zaten donuk ve mat oje akımından da hiç hazzetmemiştim genel olarak.





Renklere gelirsek, aslında pek çok akım var. Morlar, mürdümler, lacivert mavi, siyah-yeşil ve çok zengin kırmızı tonları benim favorilerim. Açık ve ara tonları genelde pek sevmiyorum, tercih de etmiyorum. Sebebi tenimin beyaz, tırnak yapımında koyu renk ojeye daha uygun olması.

Oje tercihi el ve tırnak yapınızla çok ilgili bir şey. Eğer uzun, kemikli elleriniz, kendinden şekilli uzun bir tırnak yapınız varsa, koyu renklerde dikkatli olmalısınız. Çok koyu renkler kısa tırnaklarda modern duruyor. Uzun yapılı tırnaklar –özellikle de ucu yuvarlak törpülü ise- koyu renk ojede çok dikkat etsinler. Çok vamp bir havaya bürünebilirler. Diğer taraftan tabi ki tırnak boyunu kısa tutup, küt bir törpü ile koyu renkleri hip bir havada uygulayabilirler.

 
Dior 2013 Fall Mystic Metallics Make Up Collection
Mıknatıslı Oje
 
Gelelim ten rengine…Eğer teniniz koyu ise, açık renkler ve içinde canlılık olan tonlarla daha iyi görünürsünüz. Mesela kırmızı tonlarından içinde oranjlık veya mikro sim olanları seçmelisiniz. Ayrıca cildi koyu olanlara bir öneri: Kışın belirgin beyaz oje sürülür mi diyeceksiniz ama deneyin nasıl yakıştığına inanamayacaksınız. (Beyaz sürün ve beyaz giyin) Cilt beyaz ise her türlü koyu renk uygulamasını rahatlıkla kullanırsınız. Ana kural: tırnaklar kısa boyda ve küt törpülenmiş olacak!

Bu arada koyu renklerin şöyle bir rahatlığı da var. En manikürsüz tırnağı bile anında bakımlı göstermeleri ! Bütün kış koyu renk süren ve iki günde bir oje değiştiren ben, sadece ayda bir defa manikür yaptırıyorum...

2013 Sonbahar sezonunun en hit oje renklerini takdimimdir:

1-   Dior 992 Galaxie – (Sürdükten sonra matlaşıyor, mat görüntü sevmeyenler, üzerine parlatıcı kullanabilirsiniz)

2-   Chanel 601 Mysterious

3-   Chanel 591 Alcihimie

4-   Guerlain La Laque 13 Enamel 168 



Guerlain 2013 Make Up Collection - Super Shine

 

Her kadının sahip olması gereken Premium “MUST HAVE” ler ise şöyle:

1-   Dior no. 999 Red Loyalty

2-   Chanel no.18 Rouge Noir

3-   Chanel no.505 Particuliere

4-   Guerlain – French Manikür 3lü set

5-   Mavala Color Fix

 
Uygun fiyatlı “MUST HAVE” ler ise:

1-   Flormar 319 ve Flormar'ın diğer bütün renkleri

2-   Avon Nailwear Pro – Black

3-   Sally Hansen – Complete Salon Manicure Klasik Kırmızı (rengi Gur

4-   Flormar Oje Koruyucu ve Parlatıcı cila


 

Gelelim fiyatlara. Bir ojeye 60-70 TL verelim mi, Chanel / Dior un muadili var mı? Muadili yok. Kendince güzel bir sürü renk var başka markalarda ama muadil demek doğru olmaz. Renk kesinlikle tutmuyor, zaten mümkün de değil. Bazen gözün ayırt edemeyeceği kadar ufak farklar oluyor ama çok nadiren o tonlamayı yakalayabiliyorsunuz. Bu dediğim ana renklerde olur. (Kırmızı renkte mesela, Chanel ve Dior un klasik kırmızı rengine çok benzer renkler bulabilirsiniz Sally Hansen da) Ama içinde altın renkli mikro simler olan Barcelona Red in muadili bence yok…

Evet o yüzden 60-70 TL veriyoruz. Ben şöyle yapıyorum, her gördüğüm rengi almıyorum. Hepsini deniyorum, seviyor muyum, sevmiyor muyum bakıyorum, bazen mağazada ışıklar altında harika duran renkler dışarıda sıradanlaşıyor. Sonra en içime sineni alıyorum, yani her sezon 1-2 tane oje alıyorum ama içime çok sindiği için severek, sıkılmadan ve aklım başka renklerde kalmadan kullanıyorum bu ojeleri. Yani sezonda 1 veya 2 renk alıyorum ama tatmin olduğum için gözüm dışarıda olmuyor. 50 tane ojeniz olacağına, 4-5 tane olsun ama içinize sinsin.

Size de aynını tavsiye ederim. Ojesiz gidin, her tırnağınıza ayrı renk sürün, o günü öyle geçirin, 1-2 gün sonra gidip en beğendiğinizi alın. Bunu yapacak vaktiniz yoksa, beni okuyun…

Uygun fiyatlı pek çok oje markası var ve çok güzel ürünler yapıyorlar. Flormar en sevdiğimiz öncü Türk markası, 319 efsanesini unutmayalım... Son dönemde Essi nin renklerini beğeniyorum, oturaklı ve doygun renkler yapıyorlar. Avon da çok yenilikçi metalik renklerle çıktı bu sene, denemekte fayda var.

Oje konusu devam edecek, yarın 2013 Holiday Season yani ana kış sezonu renklerini anlatacağım...

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder