22 Ekim 2013 Salı


Akıllı Makyaj – Smart Make Up
 
Çok uzun yıllar kurumsal bir şirkette çalıştım. Bankalar kadar olmasa da sürekli formatlı giyinmek zorundaydım ve görevim gereği şirketi büyük anlaşmalarda temsil etmek için sürekli insan önünde olmam gerekiyordu. Zaten hep bakımlı bir kadındım fakat pozisyon ilerledikçe, temsil sorumluluğu artıyor. Sürekli uygun ve düzgün giyimli olmak, tamamlayıcı saç ve makyaj kullanmak gerekiyordu. Bu bile başlı başına bir işti zaten...Ama keyifli kısım buydu J

Evet, beni yakından tanıyanlar saçla ilgili takıntılarımı bilirler. Saç bir kadının en ama en önemli aksesuarıdır ve daima harika görünmelidir. Saçınız, makyajınız ve ayakkabınız iyi ise, aradakiler idare edebilir. İş için, uzun saçta fönü, kısa saçta balyajlı (veya platin sarı) ve çok modern kesimleri severim. Fön asla kuaför fönü gibi durmamalı, tepesi kabarık, uçları içe dışa karışık fön çok eski bir görünüm. Ben keratin terapisi (nam-ı diğer Brezilya fönü) yaptırıyorum altı ayda bir ve kendim fön çekiyorum saçıma, ama şu sıralar kısa, asi ve platin sarısı saçlarda hep aklım kalıyor. Bakalım artık...

Gelelim makyaja, iş yerinde ne kadar yapalım. Aman fazla olmasın, ruj sürsek mi, sürmesek mi? Herkese yakışan bir tarz vardır. Herkes de iyi duran renkler vardır. Ama yine söylüyorum, makyaj iyi bir fondötenle başlar...

Hiç makyajsız gibi duran makyajlar benim iş yeri için en sevdiğim stildir. Yüzümde yarım saatlik makyaj vardır ama renkler o kadar hoş ve natureldir ki, herkes kendi ışıltım zanneder. Bunu başarabilmek için kendinize uygun renkleri bulmalısınız. Renkler soluk olmak zorunda değil, sadece sizde naturel durmalılar. Eğer toz yapılardan hoşlanmıyorsanız, Nef gibi yağsız krem ürünleri tercih etmenizi öneririm. Ten ile daha bütün bir görüntü verdikleri için, naturellik ön planda oluyor.

Benim gibi, özellikle göz makyajında kalıcılık arayanlardansanız, muhakkak göz kapağınıza MAC Painterly uygulayıp ondan sonra farınızı sürün. Kalıcılığına inanamayacaksınız. Evet gelelim renklere. Kendimden örnek vereceğim. Beyaz tenliyim, çok iri koyu kahverengi gözlerim var. Fondötende her zaman içinde bejlik olan serileri seçerim. Lancome Teint Idole 035 favorim. Göz makyajında kahve tonlarına bayılırım, çok tehlikeli bir renk olmasına rağmen. Her zaman içinde altın ışıltısı taşıyan sıcak kahveleri kullanırım. Mümkünse mürdüm yansımalı kahverengi olsun... (Bulması çok zor) Baz olarak da sakin, bağırmayan ama kendini belli eden bir kemik veya kum rengi...Kaş kalemim Shiseido BR 704, yanımdan hiç ayırmam. Rengi çok naturel, sadece boşlukları kapatıyor. Chanel in altın rengi pudrasını (içinde dorelikten ziyade sarılık var) allık olarak kullanıyorum. (607 Terre D’or) Lancome Hypnose Drama siyah rimel bence dünyanın en iyi rimeli...Bütün göz kalemlerini denedim, kazanını açıklıyorum: Clinique 105 Chocolate Lustre. Rujum Dior 314 Anqelique Beige. Diorskin Nude 001 göz altı kapatıcım. Kirpik kıvırıcı kullanırım, MAC.

Bu makyajı geceye çevirmek istediğinizde, farı dramatik gölgeli yapın, allığı biraz arttırın ve ruju değiştirin. Ve bolca parfüm kullanın. Özellikle saçınıza sıkın. Saçlarınız hareket ettiğinde ortama nefis kokular yayılacak...

Akıllı makyaj demek, çok yapılmış ama az görünen makyaj demektir. Herkes size bakar, ama bir türlü neyin gözlerine bu kadar hoş gözüktüğünü anlayamazlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder