24 Ekim 2013 Perşembe


Çok Yönlülük - Wide Achiever

 
Bu da nereden çıktı şimdi diyebilirsiniz. Bu haftanın psikoloji bakış açılı yazısı budur. Merak etmeyin sonunda (ortasında) makyaja da bağlayacağım.

Forbes de bir makale okudum yakınlarda. Bir süredir kafamı meşgül eden “Acaba maymun iştahlı mıyım?” “Ben niye böyleyim?” sorularına çok da güzel cevap oldu…Şöyle ki, çok farklı ilgi alanlarım ve karakter özelliklerim var. Bir sürü farklı alanda ilgili, meraklı ve yetenekliyim. Ve birbirine çok ters karakter özellikleri gerektiren konular bunlar. Nasıl oluyor da hepsi bir arada bulunuyor ?

Yıllar ama yıllar önce çok sevdiğim birisi bana şöyle demişti: “Ayakların yere çok sağlam basıyor, aklın da beş karış havada”.. Tam olarak da bu farklılıklar üzerine kurulu karakterimi tarif etmiş.

Beni rahatsız eden kısım şuydu; Bütün bu farklılıklar gerçekten birarada bulunabilir mi? Yoksa kendimi mi kandırıyorum ? Lider özelliklerim var, rekabetçi bir yanım var, hızlıyım, bir organizasyonu, fonksiyonu, süreci sıfırdan kurup, işler hale getirebilirim. Yöneticilik yapmak en iyi bildiğim şeylerden biri. E bir taraftan da psikoloji, koçluk seviyorum, kendimi bu konuda çok geliştirdim. Okudum, eğitim alım. Empatik ve duyarlıyım. Sabırlı ve anlayışlıyım. Gerekli bir dozda sertlik de var, ama karşımdakini güçlendirmek için. Sonra makyaj gibi çooook daha farklı bir konu var. Oldum olası hep sevdim. Renkleri, dokuları, insan yüzünü tuval gibi kullanma olayını… Bu da yaratıcılıkla ilgili bambaşka bir alan. Keşke bu sektörde çalışabilseydim derim hep, ah ederim…Ve yazıyorum, yazmayı da çok seviyorum. İnsanlar bana “kısaca ne hissettiğini anlatabiliyorsun, bu bir yetenek” diyorlar. “Duyguyu karşıya geçirebiliyormuşum”…. Ne çok övdüm değil mi kendimi, of süper iyi geldi. Size de tavsiye ederim. Oturun bütün becerebildiğiniz şeyleri yazın. Çok büyük şeyler olmak zorunda değil bunlar. Sizi siz yapan şeyler olsun yeter.

Evet ne diyordum, kendimi nasıl tarif edeceğim kaygısı içindeyim. Ben aslında şöyleyim, bir de şu yönüm var, bir de çok alakasız ama şunu yapmayı severim, vs vs.

"Bu kadın ya kendini bilmiyor, ya kendini bir şey sanıyor, ya maymun iştahlı, ya da vs vs."

Forbes de cevabı buldum. “Çok Yönlü Başaran” diye bir kavram çıkmış. İnsanlar kendilerini artık şöyle tanımlıyorlarmış:

Mr. John Smith, Çocuk doktoru, Blog Yazarı, Aktivist, Marangoz
Ms. Mary Smith, Dekoratör, Aşçı, Fotoğrafçı, Gönüllü Sosyal Çalışan

Bunun gibi, bende kendimi şöyle tanımlıyorum:
Helen, Tedarik Zinciri Profesyoneli, Blog Yazarı, Makyaj ve Yaşam Koçu, Anne   
 
Yani farklılıklar birarada ve bir şekilde uyum içinde bulunabiliyor. Hatta bu çelişkili kavram aslında mantıklı bir şey.

Deneyin, sizde bir sürü farklı yönünüz olduğunu göreceksiniz. Ve bu sıfatlar yaşla değil, üretmekle ilgili şeyler. Ürettikçe, boş durmadıkça bu sıfatların arttığını göreceksiniz.
Görüşmek Üzere,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder