25 Aralık 2015 Cuma

Kontür Makyajı Efsanesi





Uzuuuuunca bir aradan sonra tekrar merhaba! Bugün herkesin dilindeki “Kontür Makyajı” nedir ne değildir bundan biraz bahsedelim. Herkes Instagram’a, YouTube’a kontür makyajı videoları yüklüyor… Bu işi Kim Kardashian icat etti diyenler var. Kim’in makyaj artisti Mario’yu takip ediyorum Instagram’da (@makeupbymario). İnanılmaz talep görüyor, 400 kişilik salonlarda uygulamalı kontür makyajı eğitimi veriyor. Neden böyle oldu? Çünkü aslında kontür makyajı profesyonel makyaj artistlerinin her daim uyguladıkları, bildikleri bir teknik. Sadece kitlelere yayıldı o kadar. Internet ve digital çağ sağolsun. Halka inmeyen bilgi kalmıyor günümüzde. Ayrıca gerçek makyajın renklendirmeden ibaret olmadığını anladı nihayet herkes. Sadece bir ruj ve allık sürüp harika görünmek 16 yaşına mahsus bir durum! Ayrıca fotoğraf çekimi için de bir gereklilik.

Evet “Kontür Makyajı” uygulamak isteyenlere sesleniyorum. Pek çok yolu, yöntemi ve farklı ürünleri var piyasada. Öncelikle nedir? Kontür makyajı yüzün doğal olarak çukur, yani gölgeli görünen yerlerini koyu renk ile belirginleştirip, yüksek olan, yani doğal olarak ışık alıp aydınlık görünen yerlerini de açık renk ile belirginleştirmeye verilen temel makyaj tekniğidir. 
Özellikle fotoğraf çekimi veya televizyonda görünüm gibi gibi yüze çok fazla ışık düşeceği zaman kullanılmaktadır. Ama ben dozunu ayarlamak sureti ile günlük makyajımda da kullanıyorum.

Gelelim kontür makyajı ürünlerine. Hemen hemen her marka kontür ürünleri çıkardı setler halinde. Buradaki ayrım ıslak ürün mü yoksa kuru ürün mü kullanmak istiyoruz. Islak ürün derken, pata krem formundaki daha profesyonel ürünlerden bahsediyorum. Kuru ürünler ise sıkıştırılmış pudralar. Ben pek çok ürün denedim. Kendi formülümü sizinle paylaşayım.
Kryolan’ın 3lü kontür setini (pata krem formunda), yine Kryolan’ın süper örtücü ince toz pudrasını, MAC’in göz üstü makyaj bazını ve La Pairie’nin de sıkıştırılmış pudrasını kullanıyorum. Bu arada pata krem formunu önce kullanıyorsunuz, üzerine pudralar ile geçiş sağlıyoruz. Meraklıları için ürün detayları şöyle:

Kryolan Ultra Foundation -3- C
Kryolan Transculent Powder
MAC Painterly
La Pairie – Cellular Foundation (Beige Dore) 



Şimdi burada size şöyle çok kilit bir nokta: Kontür makyajı yapmak istiyorsanız, yüzünüzdeki gölgeleri inceleyin. Çok dikkatli bakın. Kendi yüzünüzün anatomisini öğrenin. Nereye ışık vuruyor, nerde doğal gölge var. Mesela herkesin elmacık kemiklerinin altında doğal bir gölge vardır. Yatay, kulaklardan, dudak kenarlarına doğru uzanan. Veya alın bölgeniz doğal olarak yüksekte ve ışık alan bir bölgedir. Bunları belirleyip, denemeler yapmaya başlayın. Instagram veya Youtube’daki videoları izleyin. Kontür makyajı biraz sabır, biraz teknik, biraz da tecrübe gerektirir.


Ben kendi yüzüme en iyi oturan kontürü bulmak için en az 10 tane deneme yaptım. Kontür çizgilerini çizmek, sonra da onları fırça ile dağıtmayı da öğrenmeniz lazım. En zoru burun kenarı kontürü, çünkü ustalık ve profesyonel fırça gerektiriyor. Ama ilgi duyanlar 1-2 günde uygulayabilir hale gelebilirler.  

Bu arada kontür makyajı en az 15 dakika süren bir uygulama. Bunun üzerine daha göz makyajı yapılacak. Yani güzelliğe giden kısa yol yok bayanlar... Mükemmeliyet istiyorsanız, en az 1 saat harcamanız lazım.


Kontür makyajı çok meşakatli olduğu için “Strobing” denen akım çıktı. Yani fondöten i sürüp, üzerine, aşırı aydınlık ürünlerle, sadece aydınlık bölgelere vurgu yapılıyor, böylece geriye kalanlar doğal olarak gölgeli görünüyor gibi bir mantığı var. Ben bu akımı çok beğenmiyorum, bence kontürün yerini tutmaz. Sadece yazın, çok sıcaklarda kullanılabilecek daha doğal gürünümlü bir teknik gözüyle bakıyorum. Bronz tende her türlü radyans ürünü gayet güzel kullanılabilir.

Evet, bugünlük bu kadar diyoruz. Arayı bu kadar açmadan tekrar görüşmek üzere.


Güzel kalın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder