30 Aralık 2015 Çarşamba

Yılbaşı Gecesi Makyajı

Yılbaşına birgün kala “Yılbaşı Makyajı” yazmamak olmaz. Makyajda stil sahibi olmakla, abartılı olmak arasında ince bir çizgi vardır. Yılbaşı gecesi hem kendiniz gibi, hem de stil sahibi bir görünümde olmak istiyorsanız bu yazı tam size göre.

Başlamadan önce bitmiş görümünüzü hayal edin. Nasıl bir görünüm elde etmek istiyorsunuz? Retro? Klasik şık? Seksi? Ben bugün size elegant ama seksi bir yılbaşı makyajı tarifi vereceğim. Bunun tercümesi; Altın yansımalı natürel ve kahve tonları ile göz makyajı ve nar çiçeği kırmızı rujla bitirilmiş hafif ışıltılı bir makyaj demektir. Göz ve saç renginiz fark etmez, bu makyaj herkese yakışır. Sadece kıyafetinizin rengi önemli. 

Öncelikle ten makyajı olmazsa olmaz. Cilt tonunuza uygun bir fondöten ile başlayalım. Uygulama için her zaman düz uçlu ve sıkı yapılı profesyonel fırçaları öneriyorum. Guerlein’in erkek Terracotta’sının içinden çıkan düz yüzeyli fırçayı uzun yıllardır fondöten fırçası olarak kullanıyorum. Eskiden ayrıca satılıyordu, son yıllarda satılmıyor. Hayat değiştiren bir kolaylık, herkese çok tavsiye ediyorum. Bu tip profesyonel fırçaların kendileri profesyonel ama sizin profesyonel olmanıza gerek yok. O, sizin yerine bu işi yapıyor.

Fondötende tercihim Lancome Teint Idole 24 Hrs serisi, 03 ve 035 renkleri. Yazlık ve kışlık olmak üzere 2 farklı ton kullanıyorum. (Kontür olayına hiç girmiyorum, sadece fondöten ile yapılan bir uygulamayı anlatıyorum). Fondötenlere dair duyduğum genel şikayetler: Çizgilerimi belirginleştiriyor, cildime uygun renk bulamıyorum, yapay duruyor, uygulaması zor şeklinde oluyor. Bunların sebebi yanlış tip ve renkte fondöten kullanıyor olmanızdır. Uygulama zorluğunu da yukarıda anlattığım fırça ile bertaraf edin. Her markanın farklı fondöten serileri var. Genelde ince dokulu ve daha kalın dokulu olarak iki gruba ayrılır. Bakım yapanlar iyice yoğun oluyor o yüzden çok tavsiye etmiyorum. En son teknoloji ile hem ince dokulu hem de örtücü fondötenler üretildi. Kendinize uygun rengi denemek için makyajsız gidin. Yüzünüzün iki yarısına iki ayrı ton uygulayabilirsiniz. Her zaman içinde bejlik olan tonları tercih edin. Bunu özellikle belirtin. Fondöten de favori markalarım: Lancome, Dior, Chanel, Guerlain. 

Fondötene yaptığınız yatırım her zaman size fazlasıyla geri döner.

Dior’un Star isimli fondöten serisini ise teknolojik bir devrim olarak nitelendiriyorum. Cildiniz ne renk olursa olsun (ister bronz, ister natürel) her renge uyum sağlıyor. Bir de çok ince, varla yok arası bir görünüm isteyenlere Dior Nude serisini tavsiye ediyorum.

Ten makyajımızı yaptık. Sıra göz makyajında. Yılbaşı gecesi muhakkak biraz ışıltı lazım. 
Yılbaşına yakışır bir şekilde içinde altın tonları olan sıcak kahveleri tercih edin. Göz makyajı için kullandığım malzemeler:

MAC Painterly (Göz üstü makyaj bazı)
Kryolan 3 lü kontür seti (açık rengi göz altı aydınlatıcısı olarak kullanın)
Guerlein 4lü far Le Cuirs 07 (“Muhakkak Olması Lazım”lar arasında)
Dior Mono Fusion Mirror 621 (Dünyada yapılmış en güzel ışıltılı göz farı!)
Lancome Siyah Göz Kalemi veya MAC kesik uçlu fırça ile uygulanan MAC siyah eyeliner (veya herhangi bir siyah göz kalemi)
Lancome Hypnose Drama 01 Black rimel (eğer kirpikleriniz benim gibi dümdüz değilse, başka markalarda işinizi görür)

Önce MAC Painterly’yi uygulayıp, bekliyoruz. Üzerine Guerlain mat ten rengi farı, baz olarak tüm göz kapağı üzerine uygulayın. Arkasından aynı paletten çok koyu olmayan kahverengi rengini gölge olarak uygulayın. Kalem ve bol rimel ile göz makyajımız tamamlanmış durumda. 


Gelelim nar çiçeği kırmızı ruja. Bu rujları takıntı haline getirmiş durumdayım. Aradığımız renk standard kırmızı değil! Nar çiçeği kırmızı. Daha enerjik, daha genç görünümlü ama renk olarak yeterince doygun ve çekici. Kesinlikle parlak bir görüntü istemiyoruz. Hit trendimiz mat görünüm. Fakat matlığında dereceleri var. Kadife görünümlü, aşırı mat, dudakta kurumuş gibi görünen bir doku istemiyoruz. Yarı mat diyebileceğimiz bir doku arıyoruz. Neredeyse tüm piyasayı araştırdım. Bu kriterlerde, MAC, Nars ve Rimmel markalarında alternatif ürünler buldum. Tercihim Rimmel’in Kate Moss serisi oldu. Üstelik fiyatı inanılmaz derecede uygun! 101 ve 170 no.lu rujları aldım. Birisinin rengi tam istediğim gibi, diğerinin dokusu. Bu tarz renkleri uygun bir kalem ile uygulamanızı öneririm. Ama çerçeve gibi durmaması gerekiyor. Bunun için de kalemi sürdükten sonra ruj ile harmanlamak (blending) gerekiyor.20151230_130112.jpg görüntüleniyor20151230_130112.jpg görüntüleniyor 

20151230_130112.jpg görüntüleniyor
Evet arkadaşlar, sıra geldi allığa. Uygun tercihler; Guerlain Terracotta Light 03, Dior Nude 02 veya Chanel Reflex. Buradaki temel gereksinim; içinde hafif bronzluk notaları ve şeftali tonu olan bir allık kullanmak. Böyle bir makyajda çok radyanslı allık tavsiye etmiyorum. Genel görünümü bozuyor.

Şimdi de yapılmaması gerekenlere gelelim. Profesyonel elinden çıkmış müthiş bir Styling yapmadıysanız:
1- Göz makyajında Mavi tonları kullanmayın
2- Pembe ve parlak görünümlü rujlar sürmeyin
3- Yüzün her yerinde ışıltılı ürün kullanmayın
4- Sedefli oje kullanmayın
5- Asla abartılı saç stilleri kullanmayın

Benim kızkardeşim şef. Yemek yaparken ben onu arıyorum, o da her daim makyaj ve styling için beni. İkimizin de birbirimize sürekli söylediğimiz bir şey var: Cesur Ol! Biraz deneysel olmaktan, yeni bir şey denemekten korkmayın. Ama önceden prova yapın. Son dakikaya bırakmayın.

Hepinize dileklerinizi gerçekleştirmek için harekete geçeceğiniz, şansın da sizin yanınızda yer aldığı, sağlıklı ve mutlu bir yeni yıl diliyorum. Sevdiklerinizle ve ailenizle birlikte.


Güzel Kalın. Sevgiyle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder